کارشناسان می گویند وزن پوست حدود 3تا 4 كيلو گرم است كه در واقع 7 درصد وزن يك فردبالغ را تشکیل می دهد.از کسی پوشیده نیست که با بالارفتن سن، قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی نامناسب مانند آب و هوای خشک ممکن است پوست انسان

تاریخ انتشار: مه 17, 2024 - 254 بازدید

آبرسان معجزه پوست

 کارشناسان می گویند وزن پوست حدود 3تا 4 كيلو گرم است كه در واقع 7 درصد وزن يك فردبالغ را تشکیل می دهد. از کسی پوشیده نیست که با بالارفتن سن، قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی نامناسب مانند آب و هوای خشک ممکن است پوست  انسان که از لایه های اپیدرمی تشکیل شده است دچار آسیب شود؛ خشک شود و یا کدر که به مرور زمان صدمات غیرقابل جبرانی به پوست وارد می آید.     
آبرسانی پوست از جمله مواردی است که برای پوست بسیار حائز اهمیت است و به قول معروف به آن  جان می بخشد.     
می توان گفت در واقع این عدم دریافت رطوبت و مواد مغذی کافی توسط پوست  است که آن را خشک و شکننده می کند .

نقش تغذیه در سلامتی پوست

به گفته کارشناسان تغذیه ای تأثیر خوراکی ها را  بر زیبایی پوست نباید نادیده گرفت.  آنان می گویند هرچقدر رژیم غذایی از مواد مغذی بیشتری برخوردار باشد پوست  آدمی  سالم تر و شاداتب تر خواهد بود. نوشیدن آب کافی در شبانه روز در کنار حذف غذاهای چرب مانند روغن ها  ،قند و شکر مصنوعی بهترین راه برای داشتن پوستی جوان است. در کنار تغذیه ای سالم از معجزه کرم ها و سرم های آبرسان نیز نباید غافل شد .

ضرورت استفاده از آبرسان

آبرسان ها  در  واقع کمک می کند پوست طراوت و شادابی خود را احیا کند؛ یعنی آبرسان ها کمک دهنده به نرمی پوست، جلوگیری از آکنه ، کاهش زبری و چین و چروک و همچنین از بین برنده خارش پوست هستند. امروزه کرم ها و سرم های بسیاری وجود دارند که به آبرسانی پوست کمک می کنند که مهمترین ویژگی آن ها داشتن آب برای  سلامتی پوست است.     
اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم که آبرسان ها چه موادی هستند باید گفته شود که آبرسان ها  با کاهش تبخیر آب یا همان مایع حیات مقدار رطوبت پوست را افزایش می‌دهند. البته در آبرسان ها مواد مختلفی به کار برده شده است  مانند گلیسیرین ، اسید هیالورونیک ،اسید لاکتیک، سرامیدها، عسل ،سدیم لاکتات ، آلوئه ورا و …     
از ویژگی مهم کرم های آبرسان آنست که این ماده اعجاب انگیز از بافتی سبک برخوردار است به طوری که  میزان چربی که در آبرسان ها استفاده می شود بسیار ناچیز و اندک است. کرم های آبرسان با ایجاد یک لایه محافظتی خوب  از ایجاد مشکلات به ویژه لایه برداری های پوست جلوگیری  می کند.     
از بین رفتن  یا روشن شدن لکه های پوست، سم زدایی ، افزایش آب در لایه اپیدرم پوست و جلا بخشید به پوست از ویژگی های مهم آبرسان ها هستند. 

کرم آبرسان برای انوع پوست

اگر پوست انسان چرب است باید  کرم آبرسان مناسب پوست خود  را استفاده کند یعنی آنکه باعث چربی نشود ؛منافذ یا همان روزنه های پوست را مسدود نکند و غیرکومودون‌زا باشد. اگر هم پوست خشک باشد  آبرسانی باید استفاده کرد که بافت غلیظ‌ تری داشته باشد و در عین حال به نرم شدن پوست کمک کند. تحقیقات نشان داده است افرادی که از کرم های آبرسان بهره می برند نسبت به افرادی که پوست خشکی دارند چین و چروک کمتری در پوست شان دارند.

بهترین زمان مصرف آبرسان ها

پیشنهاد می شود روزانه در دو نوبت از کرم های آبرسان استفاده شود  یعنی به قولی جز روتین شبانه روزی یک فرد گنجانده شود ، اما کارشناسان توصیه می کنند بهترین زمان استفاده از آن قبل از خوا ب است زیرا تاثیری بیشتری دارد.     
کافیست  ۳۰ دقیقه قبل از اینکه  می خواهید استراحت کنید صورت خود را با شوینده  مناسب بشویید و کرم بزنید ، سپس اجازه دهید تا کرم آبرسان جذب پوست شود.     
البته آبرسان ها انواع مختلفی دارند مانند بمب های آبرسان  که مملو از هیالورونیک اسید و ترکیباتی هستند که پوست را نرم ، مرطوب و لطیف  می کنند و همچنین به تولید کلاژن بیشتر در پوست کمک می کند.     
 

هیالورونیک اسید چیست ؟

شاید برای تان سوال پیش آمده باشد هیالورونیک اسید چیست زیرا این ماده اصلی یک آبرسان است. در واقع هیالورونیک اسید در بدن انسان نیز وجود دارد همان تغذیه سالم و آبی که در بالا به آن اشاره شد. هیالورونیک اسید یک ماده‌ی چسبناک و لغزنده است که به ویژه در چشم‌ها، مفاصل و پوست  اثرات آن هویداست. در واقع هیالورونیک اسید به انعطاف پذیری پوست کمک می کند .     
ماسک های آبرسان هم نوع دیگری از آبرسان ها هستند که حاوی آلوئه ورا است، کافیست این ماسک ها را به صورت آماده  خریداری و از آن استفاده کنید.

نحوه مصرف کرم های آبرسان پوست صورت

ابتدا ضروریست  پوست را از هر گونه آلودگی پاک کرد ، سپس مقداری از آبرسان را به صورت ملایم روی پوست ماساژ دهید . بهترین کار استفاده از حرکات ضربه ای به پوست زیرا باعث می شود آبرسان بهتر جذب پوست شود . اگر هم از آبرسان در روتین روزانه استفاده می کنید بهتر است قبل از ضدآقتاب از آبرسان استفاده کنید. در پایان این مقاله این را باید عنوان کنیم که مراقبت خوب از پوست  یعنی برای پوست مان ارزش قائل هستیم آن را دوست داریم .     
 

ثبت نظر و دیدگاه

نشانی ایمیل شما به مخاطب نمایش داده نمیشود

لیست دوره های انتخابی